Sunday, June 6, 2010

Berita Baik!


Alhamdulillah...ramai yang bangkit menyentuh isu Palestin. Tak kisahlah siapa dia tu sekali pun. Yang penting umat Islam mula bersatu. BERITA BAIK buat umat Islam seluruh dunia! Bahkan juga pendeta-pendeta Yahudi sekalipun bangkit mengeluarkan kenyataan untuk menempelak tindakan Zionis Israel. Tidak pastilah apalah ada agenda lain di sebaliknya! Hanya terserah kepadaNya.

Cuma satu persoalan di lubuk kecil hati ini. Terkadang risau, benarkah semua yang terjadi ini suatu BERITA BAIK buat hamba-hambaNya yang bergelar Muslim ini?? Bukan apa, sekadar buat Muhasabah bersama! Yang paling penting siapa lagi kalau bukan Pejuang kecil ni! Ya, diriku sendiri!

Bukankah Allah berfirman dalam surah At-Tahrim ayat ke-6 ;

Mafhumnya: "Wahai orang-orang beriman! Jagalah diri kamu dan ahli keluarga kamu dari neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu"

Bermuhasabah!

1. Betapa ramai yang protes Yahudi,Israel,Zionis tapi tindakan dalam kehidupan sehariannya tidak sebegitu!

2. Betapa ramai yang sanggup menjunjung bendera Palestin padahal waktu Subuhnya payah sekali mahu diangkat kain selimut!

3. Betapa ramai yang sanggup melaungkan Hidup Islam, Bebaskan Palestin padahal bacaan Al-Quran dalam sehari entah tinggal ke mana?

4. Betapa ramai yang melaungkan ayuh bersatu umat Islam, sedangkan dia payah sekali mahu solat berjemaah di masjid !

5. Betapa ramai pula yang betul-betul sanggup untuk bangun tahajjud, bermunajat khusus buat Palestin sehingga menitiskan air mata?

6. Berapa kali pula pernah kita berdoa sendirian bermunajat kepadaNya, " Ya Allah, bantuilah saudaraku di Pelestin. Sesungguhnya aku terlalu menyayangi dan mencintai mereka semua..."

Ya Allah, ampunilah hambaMu ini dan seluruh umat Islam.

Sucikanlah niat di hati, ingat nyata benarnya janji Rabbi!

Al-faqir ila Allah...

4 Pandangan:

HASRUL NIZAM said...

salam ziarah :)
sama2 kita doakan dan buat yang paling terbaik dan paling termampu untuk agama kita...

Soffwan said...

amin ya robb

duta_i said...

ya,jgn hanya berkata-kata..tapi buktikan..
sedangkan kalau kita cintakan Allah,buktinya akan terserlah..

Anonymous said...

MasyaALLAH...